On 7 October 2023, an attack by the terrorist organisation Hamas left approximately 1,219 people dead on the Israeli side, including hostages. The Jewish state retaliated by conducting military operations in the Gaza Strip. The offensive claimed more than 59,000 victims on the Palestinian side.