Mont Saint-Michel, which stands in a bay separating Normandy from Brittany and has been built and rebuilt over 15 centuries, appeared in a dream to the Bishop of Avranches in the eighth century. The mysteries of the monument’s labyrinthine structure are still being deciphered by historians and archaeologists. With the help of 3D modeling and new dating methods, researchers can now study the multiple, overlapping layers of construction. And thanks to a major restoration program, visitors can descend deep into the bowels of the monument to discover its secrets.