With his ups and downs, his tenderness, humor, and virulence, French politician Jean-Luc Mélenchon is a genuine movie character. Whether he's hated or loved, he leaves no one indifferent.
His 2017 presidential campaign resembled no other in the contemporary French political landscape. Gilles Perret accompanied him closely during these intense moments of his life, and in the life of France. It was a period favorable to revealing less known aspects about a man whose political thinking is an integral part of who he is.