In the heart of the Alps, a man, broken by the sudden death of his wife and the departure of his teenage son to Africa, tries to rebuild his life while waiting endlessly for his child to return. Confronted with the hostile elements of the surrounding nature of the Vercors plateau and its solitary inhabitants, he relearns how to live, open up to others, and save his wild soul.