In a cotton-farming village in Sudan, fifteen-year-old Nafisa learns about life and love under the watchful eye of her grandmother, the powerful village matriarch Al-Sit. But when the arrival of a young businessman from abroad threatens to disrupt their way of life with a new development plan, Nafisa suddenly finds herself at the center of a power play to determine the village’s future. Awakening to her own strength, Nafisa must negotiate between modernity and tradition in a defiant drive for personal choice. Neither she nor her community will ever be the same again.