Rome. The 1980s. After the magnum opus The Art of Joy she has been working on for a decade is rejected by the Italian publishing world, writer Goliarda Sapienza commits a desperate theft that costs her her reputation and social position. Incarcerated in Italy’s largest female prison, she finds herself living alongside thieves, junkies, sex workers and revolutionaries. After her release, she continues to meet with these women and over the course of a sweltering summer, a life-changing relationship flowers – a relationship that will reawaken her the desire to live and to write.