Billie and Louis have the good fortune of loving each other passionately and of having a family. But then one day terrible news turns their existence and that of their friends' upside down. Marie, a famous actress who is Billie's friend and confidant, redoubles her determination to give life, while Alice, her nurse, fighting for freedom, maintains that life 'is here and now and in the moment.' A film about love, hope, and the conviction that the force of life, despite the toughest tests, will always gain the upper hand.