This documentary series takes a unique and contemporary look at one of the most famous cases in the history of crime. Fayçal Ziraoui, a young polytechnician, discovers by chance the Zodiac affair, a case that arose at the very end of the 60s in San Francisco. A killer was terrifying the population, staging his crimes and filling the newspapers and police with enigmatic letters containing cryptograms. The killer vanished without a trace. 50 years later, Fayçal takes up the challenge of deciphering the last two codes sent by the killer.