AMI is one of the biggest brands and names in the fashion industry. A unique dive into the creation process of Alexandre Mattiussi’s (founder of AMI) new collection. Over the past 13 years, he has conquered the world, bringing French icons such as Catherine Deneuve and Carla Bruni to the catwalk.
This documentary offers a unique glimpse into AMI’s upcoming fashion show, taking us behind the scenes from its inception to the catwalk. Thanks to exclusive access, the film is also an intimate encounter with the designer and his personality, exploring his emotions, his perspective on the current period. It reveals his inspiration, creative methods, and explores the essential requirements for upholding the highest standards of excellence. Alexandre Mattiussi's goal remains the same: "to dress the people I meet in the city or in the metro, and also my frien."