After several years' absence, Gibran, a 37-year-old Mexican-American, returns to Los Angeles with the goal of saving up to purchase land in Tecate, the village where he was born in Mexico. As he organizes his departure, he rediscovers the emotional and historical ties that bind him to the United States.