Born into a modest family, Hélène left the Vosges a long time ago. Today, a sudden burn-out forces her to leave Paris and return to the place where she grew up. One evening, in the parking lot of a franchised restaurant, she spots Christophe Marchal, the charismatic field hockey prodigy from her high school days. An unexpected love affair begins between these two people, who are now at odds with each other. In their embrace, two France’s, two worlds that are now strangers, dream of loving each other. Will this idyll, this island, be possible for them?