When Jim Ferguson, a young astrophysics researcher, joins the Nevilinsky Institute in the town of Malakirov, in the Dnieper Valley, Ukraine, he is far from imagining that the end of the world is probably near. And yet! Will he join the underground ranks of Djink and his rebels, determined to leave the planet and head for Europa, one of Jupiter's moons, or will he bow down until the end under the yoke of Esteban and Rinsky, who rule the institute and claim to be able to overcome the terrifying planetary danger?