Min Ye is a family story concerning a bourgeois family in Bamako, Mali. Tensions are rife within this household: Mimi, bored with the polygamy and routine of Marriage, wants to leave Issa. She has a lover, Aba. How will this adulterous trio evolve when each new day brings new complications?