15-year-old Emma becomes pregnant after a rape. Defying her oppressive rural Protestant community, Emma embarks on a journey of self-determination, transforming her trauma into a catalyst for emancipation while confronting the moral hypocrisy of her village and the lingering shadows of World War II.