Up north, the leaves on the trees are turning colour, winter is just around the corner. The bear and her friend, the bird, are still romping about the hills near the forest, but it is getting time for her to retire for hibernation. When the moment has come, she longingly thinks of the bird which has by now flown far south. She decides to travel the world to follow it. A film adventure for all ages.