500 meters underground, in long tunnels, radioactive material is stored. On the surface, a blue forest seems to possess a soul. What secrets does this environment hold? Between past and future, memories and fantasies, the viewer gradually pieces together the history of this burial site. Blue Archives is a reflection on the imprint humanity leaves behind, in the thickness of time.