Gwen is in her final year of high school. Her mother has just passed away. She lives in Morlaix, a small town in Brittany, France. Midway through the school year, Jean-Luc, a sophisticated, cultured, and magnetic Parisian, arrives in Morlaix. Intrigued by his poetic personality, Gwen finds herself irresistibly drawn to Jean-Luc. One day, Gwen and her group of friends go to the movies and discover a film whose plot seems like a reflection of what the young woman is going through. Watching the film, it’s obvious that Gwen will choose young Jean-Luc. Their story is brief, intense and disrupted.