Before the Olympic Games ceremonies, director Thomas Jolly tackles composer Charles Gounod's Romeo et Juliette at the Paris Opera. Surrounded by his artistic team and an exceptional vocal ensemble, this film follows him over the course of a year through all the dimensions of an operatic creation: this film is an immersion in Thomas Jolly's psyche.