As a child, I never told anyone that my mother was clairvoyant. Ashamed of my background, I fled and hid where I came from. This summer, I'm going back to the little village in the Vosges where I was born to film a long-lost family. Little by little, in her maps or in her forests, my mother shows me my past as well as my future.