At a time when Stromboli seems to be changing its eruptive pattern, becoming more and more impetuous, an international team of volcanologists wants to achieve the volcanologist's holy grail: to be able to predict eruptions. With their limited resources, they have to sweat their way up the volcano's sharp slopes, which are now off-limits to the public. This is the story of men working far from everything, in the heart of untamed nature.