In the sertão, a desert region in northern Brazil, the vengeful spirit of a bandit of honor is on the prowl. Lampião, who died in 1938, took justice into his own hands in a region exacerbated by agrarian conflict. Following in his footsteps, we meet the men and women who are rebelling against the established order and today claim to be his heirs. By brandishing the memory of this popular hero, they are resisting ultraconservative president Jair Bolsonaro's attempt to resurrect Brazil's fascist demons.
Aucun homme n’est né pour être piétiné is a photographic documentary and sound creation. A choral and poetic film, bordering on the mystical, it explores the subversive power of a ghost and offers a sensitive experience through a journey into popular Brazilian memory.