Our sense of smell has greater power than you’d think! By studying how this key sense can be restored in people who have suffered from COVID-19, this film introduces us to the extraordinary power, versatility, and crucial role of the human sense of smell, which is so often underestimated.
The loss of olfactory mechanisms has been one of the major symptoms of COVID-19! This documentary will make you discover all the hidden and unsuspected secrets and strengths of our sense of smell. The sense of smell, often considered far less important than our vision or hearing, has suddenly been in the spotlight. Scientifically called "anosmia", this state can last for several weeks or months, or even be permanent. Many patients, feeling disconnected from life and deprived of a rich source of pleasure have experienced an unexpected and profound sense of loss.