Alain and Maria Daumas are French gypsies. They live in Montauban, surrounded by their children, grandchildren and great-grandchildren. All their lives they have fought against the injustices they have suffered. Today, at the age of 70, and after a lifetime spent on construction sites, Alain is finally retiring.