The village of Yahidne in northern Ukraine is coming back to life. Dogs are running around. Gardens and crops are green again. People support one another and families have reunited. In a movement of solidarity, local youth help rebuild what was devastated a year ago when Russian troops occupied the village for a month imprisoning the villagers in the school’s basement. People’s attitudes alternate between wanting to move forward an remembering the horrors of the past. A heartwarming tribute to resilience and unity.