The time traveler, having journeyed through all eras, decides to go to Saint-Roch Church in Paris in 2022 to make himself stronger with three waves of energy that will pass through him—the symbolic and the religious, historical and cultural memory, aesthetics and harmony—before meeting Christ and addressing him to introduce the first steps towards the New World.