Mathilde, a comic strip artist, lives alone in a studio/house in the countryside. While hard at work on the new book about the futuristic adventures of Saul, her astronaut hero, she is given a box of old pencils by her bric-a-brac trader neighbor, without imagining for a moment that they have an extraordinary power. Thanks to them, everything Mathilde draws can come true.