Marguerite, in her sixties, moves into a nursing home because of progressive blindness. She refuses to accept her loss of autonomy and does everything in her power to hide her disability. But, forced to share the same path with Jackie, a dynamic septuagenarian, she can't manage to keep up appearances. Annoyed, she goes her own way.