Mathieu, a 17 year old delinquent, is finishing his sentence in a center for minors. He leaves to follow a training course with Hubert, a German blacksmith living in a small Corsican village in the mountains. In this world where he has lost all his bearings and whose beauty escapes him, he will grow up and perhaps become the adult he aspires to be.