Adam, a young man from Lyon of French-Algerian descent, finds himself alone and idle at the start of the new school year, waiting to see whether he's been accepted into university. A soccer fan, he meets Clément, a respected leader of the Olympique Lyonnais team ultras, but also of the nativists of old Lyon. With his physique and all-purpose first name, Adam could benefit from the virile fraternity that opens up to him, between drinking in the bar and street brawls. But how far is Adam prepared to deny who he is in order to feel part of his new family?