Agathe, hopelessly clumsy yet charming and full of contradictions, finds herself in desperate singlehood. Her dream is to experience love akin to a Jane Austen novel and her ultimate aspiration is to become a writer. Instead, she spends her days selling books in the legendary British Bookshop, Shakespeare & Co, in Paris. Invited to the Jane Austen Writers’ Residency in England, she must confront her insecurities to finally fulfill her ambition of becoming a novelist and put an end to wasting her sentimental life.