Simone, eight months pregnant, wants to announce this happy event to her family: An infant's arrival should be shared, she claims. Her grandfather's ninetieth birthday is the occasion she's chosen to reveal the news. But the reunion with her father, who has been absent for several years, leads her, in spite of herself, to a confrontation that will perhaps settle some unresolved accounts.