The vast Gran Chaco natural region in Paraguay is under serious threat from large-scale deforestation and wildfires. Filmmaker Sebastian Peña Escobar travels with the German entomologist Ulf Drechsel and the Paraguayan ornithologist Jota Escobar to this vulnerable, flammable area, which looks like an apocalyptic landscape with red dirt roads and dry thorny trees.
The journey becomes increasingly feverish, partly because of the rugged landscape and the conversations themselves, but also due to the progressively reddening images and intense, at times nightmarish, sound design. But at the same time, this film about climate change is an adventurous declaration of love for nature, which is as fragile as it is resilient.