In this documentary about Cape Verde and the island of Fogo produced by the revolutionary government of the new country, Sarah Maldoror returns to the anthropological vision of documentaries like Las Hurdes or Jean Rouch's ethnographic documentaries, but unlike these, there is neither exoticism nor paternalism in the extreme hardships in this land of adverse conditions, instead a culture learning to live without tutelage.