It’s 1840 in Seville, a pulsating town of sailors and small-time crooks. Salvador, a young assistant to the gifted knife grinder Antonio, meets a captivating gypsy girl named Carmen. Her rapturous beauty and independent spirit are the talk of the town, but Antonio’s ability to glimpse the future foretells a tragic fate. With unwavering resolve, Salvador will muster an eclectic band of misfit kids, led by the spirited Belén, to protect Carmen against the unyielding threads of destiny, igniting the ancient city’s alleyways in a symphony of emotions.