In a fantasy version of the Brazilian Sertão, an arid land where men can transform themselves into birds of prey, Sete-Penas is taken in as a child by Carcará, an outlaw who aspires to become a local legend. Ten years later, Carcará's bandits, known as cangaceiros, have become famous throughout the region. But when the outlaw group attempts to steal gold from the most powerful woman in the Sertão, they are violently attacked and Sete-Penas is presumed dead. After falling from the sky with torn wings, Sete-Penas is rescued by Rosélia, who runs a traveling theater troupe trying to make ends meet. To get his band back together, Sete-Penas makes a deal with Rosélia, posing as a member of the troupe to hide from the gold-diggers.