1926. Weakened by age and feeling his death approaching, Gaudí invites his new assistants to discover his studio in order to understand his vision and complete his oeuvre.
By slipping into the costume of a disciple and guided by the voice of Gaudí himself, the user discovers the architect's extraordinary personality, his revolutionary working method and his rich universe. The aim is to understand Gaudi, so that when the time comes, the user can take over and complete the monument to which he dedicated his life: the Sagrada Familia.
With Gaudí, l'Atelier du Divin, we want to take the visitor inside the mind of the famous architect: the exceptional reconstruction of the studio, which disappeared in 1926, is an opportunity to create a narrative journey into the unique psyche of the Catalan master.
Gaudí, l'Atelier du Divin is a collective VR experience for groups of up to six participants simultaneously (a 50 square meter or 8 x 6 square meter spaces minimum required).