All Unsaved Progress Will Be Lost is a melancholic journey through a ghost town made of concrete and fog, based on the testimony of a woman who refused to evacuate her hometown village after a terrible disaster. The explanation on what the story is based on is only revealed at the very end, thus creating tension throughout the experience. The unnamed threat remains inexplicably imminent, allowing the viewer to project their own personal fears.