A big white whale washes up in the middle of a city. The animal is at death’s door, people around it moan and complain, cars can’t move. In a school bus, a little girl is learning a poem for class. When she leaves the bus to see what’s happening, she decides to approach the animal in order to find a way through. The animal’s pained song, however, leads her down a different path, as she leads the townspeople to consider the animal anew in a strange, collective musical experience.