Dendelion, Baraban, Léonto and Taraxa are four odd friends; four seeds which used to belong to the same dandelion. Rescued from a nuclear explosion that destroyed the Earth, they find themselves hurled into the cosmos, travelling through planets and constellations. When they land on an unknown land, they set off on an unforgettable adventure to find a new home and settle for good.