BEHIND THE BEATS (26 x 5’) is an animated series for families that tells the stories of how talented musicians with incredibly different styles came together, revealing the often-unexpected origins of new musical genres. Who knew the beats of these original tunes still reverberate in today's pop music?! Using funky, dynamic animated storytelling with our lively narrators, the series explores the stories behind movements such as New Wave, Rock’n’Roll, G-Funk, Reggae, Electro Pop and Trap.