Zou tells the story of a man with a missing leg who moves forward more intensely than an able-bodied man. The amputated leg, a phantom limb that he can still move in his head, is the pivotal point of this story. At the same time a trace of the war that made him lose most of his family members and forced him to escape his country, at the same time a brake on his exodus that made walking painful and more laborious than any of his fellow travellers. It is also the fulcrum for his integration into a new territory.