Jeff is invited by his friend Max to travel deep in the woods and stay at the isolated estate of acclaimed director Blake Cadieux. He has high expectations for the trip: Cadieux is an artist he greatly admires – plus Aliocha, Max’s older sister, with whom he is secretly in love, is also coming. The untouched and hostile forest and the director’s huge cabin become the territory where the youthful search for ideals and freedom confronts the wounded egos of the adults.