Raphaël, a one-eyed man, is the caretaker of a mansion where no one lives anymore. Soon to turn 60, he lives with his mother in a small house located at the entrance to the grounds of the stately manor. Between mole hunting, bagpipe practice and the occasional ride in the postwoman’s Kangoo van, the days resemble one another. But one stormy night Garance, the estate’s heiress, comes back to the family’s abode and now nothing will ever be the same again.