The discovery of a class photo from 1967 and the death of my mother in 2002 led me to revisit my youth spent in Bobigny when I arrived from Algeria in 1962. In a devastated landscape, exceptional women heal the wounds and lead young people of all origins toward a better future. They are: conductor, Zahia Ziouani, actress, Souad Amidou, movie theater director, Zoé Barboff, journalist and film club organizer, Catherine Ruelle, child and adolescent psychiatrist, Marie-Rose Moro.