In an insular city’s ghetto, in the midst of a trance ritual, a young girl is stunned by fear. She is afraid her loved ones may be hurt or even disappear. It is then that her grandmother tells her the strange tale of Edwardo, the first one of his kin to have seen and fought death. The child is captivated, feeling that there is a reason her grandmother is recounting this tale.