As François clings to the family’s past, he progressively loses his grip on Emile, who has started to notice transformations in his own body, leaving his fate increasingly uncertain. But as he secretly bonds with creatures he met in the forest, Emile opens his eyes to their humanity, leaving him and his father forever changed as the authorities close in.