In the West, the image of Palestinian women has a rather Orientalist slant. However, they didn't wait for the Intifada in 1987 before revolting. Veiled Hope breaks with the miserabilistic image of Palestinian women that prevails in the West to follow these extraordinary women in their daily lives. It also evokes the usual depiction of women in Palestinian pictorial art: they are always masked. Details are erased, sensuality is absent, bodies are stylized to the extreme.