This was a long time ago... It was in 1979, in another country, in a Communist empire which no longer exists, in a world of Pioneers, Komosols and General Secretaries... a world in which the beloved grandmother was still living. In this country lived a girl called Anna who, every year on her birthday used to reply to the same questions.
"Meetings" and "Luck" are the two most important notions in a producer's life. So, after various adventures, there I was one August 15 in a Georgian restaurant in Moscow for my first meeting with Nikita Mokhalkov. I thought I was meeting just one man but Nikita is firstly an extraordinary actor, then a wonderful story-teller, and, finally, a brilliant director. And when you have these three characters merging before your eyes, you find yourself in the presence of pure talent... It's virtually impossible to resist the charm... (This was five years ago and I'm still under the charm, strengthened now by friendship)."