In 1969, Robert Kramer went to Vietnam. From Hanoï, he hrought back a 40-minute b&w film called "the People's War". Twenty-three year later, he returns to Vietnam with his hand-held camera and a sharp-eyed curiosity to see, meet and make sense of a country now perched between its Communist legacy and the attractions of a market economy. His first conversation is with the man who was his guide in 1969. There's talk of translating books (John Reed, Cervantes !) and the preference for forceful literature ("Ten Days That Shook the World", "Don Quixote"). Henceforth, the film progesses in a continual search at its marks, constantly shifting them, indulging its fascination with the daily world it records in striking images, outside any fixed framework. The film is a visual score, like the blues. It mixes past and present, explores memories, evokes hopes.