Alsace in the late summer of 1918. Luise, a young farmer, lives alone on an isolated farm near the French border. One morning, in her house, she discovers Hélène, a French woman pursued by Hermann, a German soldier. Being injured, Hermann is forced to stay on the farm for a while, even though this makes him a deserter. Luise decides to give them both shelter. While the two women get closer to each other, Hermann feels increasingly excluded and tries to stand in their way.